Lotos_1972PL Opublikowano 23 Lutego Udostępnij Opublikowano 23 Lutego Witajcie Drodzy Czytelnicy Z Tej Strony Starszy Dziennikarz X-Ray_98 Zapraszam na Artykuł Poświęcony Slendermanowi Czyli Ucieleśnieniu Strachu który towarzyszył nam od zawsze Strachu Przed Nieznanym -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Opis Mitu Slender Man (pisany również jako Slenderman ) to fikcyjna nadprzyrodzona postać , która pierwotnie była internetowym memem typu creepypasta stworzonym przez użytkownika forum Something Awful , Erica Knudsena (znanego również jako „Victor Surge”) w 2009 roku. Przedstawiany jest jako szczupły, nienaturalnie wysoki humanoidalny osobnik z pozbawioną cech charakterystycznych białą głową i twarzą, ubrany w czarny garnitur. Historie o Slender Manie często przedstawiają jego prześladowanie, porywanie lub traumatyzowanie ludzi, szczególnie dzieci. Slender Man stał się ikoną popkultury , chociaż nie ogranicza się do jednej narracji, ale pojawia się w wielu różnych dziełach fikcyjnych, zazwyczaj tworzonych w Internecie. Fikcja dotycząca Slender Mana obejmuje wiele mediów, w tym literaturę, sztukę i serie wideo, takie jak Marble Hornets (2009–2014), w których jest znany jako The Operator . Postać pojawiła się w grze wideo Slender: The Eight Pages (2012) i jej następcy Slender: The Arrival (2013), a także zainspirowała Endermana w Minecrafcie . Pojawił się również w adaptacji filmowej Marble Hornets z 2015 roku , w której zagrał go Doug Jones , oraz w filmie o tym samym tytule z 2018 roku , w którym zagrał go Javier Botet . -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Historia Szczegółowa Ponieważ fikcyjna „mitologia” Slender Mana ewoluowała bez oficjalnego „kanonu” jako odniesienia, jego wygląd, motywy, nawyki i umiejętności nie są stałe, ale zmieniają się w zależności od narratora. Najczęściej jest opisywany jako bardzo wysoki i chudy z nienaturalnie długimi, przypominającymi macki ramionami (lub po prostu mackami), które może wyciągać, aby zastraszyć lub złapać ofiarę. W większości opowieści jego twarz jest biała i bez cech charakterystycznych, ale czasami jego twarz wygląda inaczej dla każdego, kto ją widzi. Wydaje się, że ma na sobie ciemny garnitur i krawat. Slender Man jest często kojarzony z lasem i/lub opuszczonymi miejscami i ma zdolność teleportacji . Bliskość Slender Mana jest często uważana za wyzwalającą „chorobę Slendera”; szybki początek paranoi , koszmarów i urojeń, którym towarzyszą krwawienia z nosa . Wczesne historie przedstawiały go jako ofiary dzieci lub młodych dorosłych. Niektóre przedstawiały młodych dorosłych doprowadzonych do szaleństwa lub nakłonionych do działania w jego imieniu. Inne zawierały pomysł, że zbadanie Slender Mana zwróci jego uwagę. Internetowy serial Marble Hornets wprowadził ideę pełnomocników, którzy byli ludźmi, którzy wpadli pod wpływ Slender Mana. Początkowo przedstawiani jako po prostu gwałtownie szaleni, zaczęli być przedstawiani jako marionetki Slender Mana. Marble Hornets wprowadził również pomysł, że Slender Man może ingerować w nagrania wideo i audio, a także „symbol Slender Mana”, ⦻, który stał się powszechnym tropem fikcji Slender. Graficzna przemoc i horror ciała są rzadkie w mitologii Slender Mana, a wiele narracji decyduje się pozostawić los jego ofiar niejasnym. Shira Chess zauważa, że „należy zauważyć, że niewiele z tych opowieści dokładnie identyfikuje, jakim potworem może być Slender Man i jakie są jego konkretne intencje – wszystkie te punkty pozostają tajemniczo i użytecznie niejasne”. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Pochodzenie Slender Man został stworzony 10 czerwca 2009 roku na wątku na forum internetowym Something Awful . Wątek dotyczył konkursu Photoshop , w którym użytkownicy mieli za zadanie „stworzyć obrazy paranormalne”. Autor posta na forum Eric Knudsen, pod pseudonimem „Victor Surge”, dodał dwa czarno-białe obrazy grup dzieci, do których dodał wysoką, szczupłą, widmową postać ubraną w czarny garnitur. Chociaż poprzednie wpisy składały się wyłącznie ze zdjęć, Surge uzupełnił swoje zgłoszenie fragmentami tekstu — rzekomo od świadków — opisującymi porwania grup dzieci i nadając postaci imię „Slender Man”: Cytat pod pierwszym zdjęciem brzmiał: Nie chcieliśmy iść, nie chcieliśmy ich zabijać, ale ich uporczywa cisza i wyciągnięte ramiona przerażały nas i pocieszały jednocześnie… — 1983, fotograf nieznany, uznany za zmarłego. Cytat pod drugim zdjęciem brzmiał: Jedno z dwóch odzyskanych zdjęć z pożaru Stirling City Library. Znane z tego, że zostało zrobione w dniu, w którym zaginęło czternaścioro dzieci i z tego, co nazywa się „The Slender Man”. Deformacje zostały uznane przez urzędników za wady filmu. Pożar w bibliotece miał miejsce tydzień później. Prawdziwe zdjęcie skonfiskowane jako dowód. — 1986, fotograf: Mary Thomas, zaginiona 13 czerwca 1986 r. Dodatki te skutecznie przekształciły fotografie w dzieło fikcyjne. Późniejsze plakaty rozszerzyły postać, dodając własne wizualne lub tekstowe elementy. Inspiracją dla stworzenia Slender Mana przez Knudsena były przede wszystkim "That Insidious Beast" Zacka Parsonsa , The Mist Stephena Kinga , doniesienia o ludziach-cieniach , Mothman i Mad Gasser z Mattoon . Innymi inspiracjami dla postaci byli Tall Man z filmu Phantasm z 1979 roku , H.P. Lovecraft , surrealistyczne dzieła Williama S. Burroughsa oraz gry wideo z gatunku survival horror Silent Hill i Resident Evil . Zamiarem Knudsena było "sformułowanie czegoś, czego motywy są ledwo zrozumiałe i [co] powoduje niepokój i przerażenie wśród ogółu społeczeństwa". Inne istniejące wcześniej fikcyjne lub legendarne stworzenia, które są podobne do Slender Mana to: Gentlemen, ubrani na czarno, bladzi, łysi demony z odcinka " Hush " serialu Buffy the Vampire Slayer ; mężczyźni w czerni , o których wiele opowieści przypisuje im niezwykły wygląd, nienaturalny chód i „orientalne” rysy twarzy; oraz The Question , superbohater DC Comics o pozbawionej wyrazu twarzy, którego tajną tożsamością jest „Victor Sage”, imię podobne do pseudonimu Knudsena „Victor Surge” W swojej książce Folklore, Horror Stories, and the Slender Man: The Development of an Internet Mythology profesor Shira Chess z University of Georgia powiązała Slender Mana ze starożytnym folklorem o wróżkach . Podobnie jak wróżki, Slender Man jest nie z tego świata, a jego motywy są często trudne do uchwycenia; podobnie jak wróżki, jego wygląd jest niejasny i często zmienia się, by odzwierciedlić to, co widz chce lub boi się zobaczyć, a podobnie jak wróżki, Slender Man żyje w lasach i dzikich miejscach i porywa dzieci . Wczesny rozwój Slender Man wkrótce stał się viralem [ 19 ] , co zaowocowało powstaniem licznych dzieł fanartowych , cosplayowych i internetowych fikcji znanych jako „ creepypasta ” — opowieści grozy opowiadanych w krótkich fragmentach tekstu, który można było łatwo skopiować i które rozprzestrzeniały się ze strony na stronę. Oderwany od swojego pierwotnego twórcy, Slender Man stał się tematem niezliczonych opowieści wielu autorów w ramach nadrzędnego mitu. Wiele aspektów mitologii Slender Mana pojawiło się po raz pierwszy w oryginalnym wątku Something Awful. Jednym z najwcześniejszych dodatków był wpis użytkownika forum o nazwie „Thoreau-Up”, który stworzył opowieść folklorystyczną osadzoną w XVI-wiecznych Niemczech, w której występuje postać o imieniu Der Großman, co było, jak zasugerował autor, wczesnym odniesieniem do Slender Mana. : 36 Pierwsza seria filmów z udziałem Slender Mana wyewoluowała z posta w wątku Something Awful użytkownika „ce gars”. Opowiada ona o fikcyjnym przyjacielu ze szkoły filmowej o imieniu Alex Kralie, który natknął się na coś niepokojącego podczas kręcenia swojego pierwszego pełnometrażowego projektu, Marble Hornets . Seria filmów, opublikowana w stylu found footage na YouTube , stanowi grę w alternatywnej rzeczywistości opisującą fikcyjne doświadczenia filmowców ze Slender Manem. ARG zawiera również kanał Twittera i alternatywny kanał YouTube stworzony przez użytkownika o nazwie „totheark”. W 2013 roku Marble Hornets miał ponad 250 000 subskrybentów na całym świecie i 55 milionów wyświetleń. Później pojawiły się na YouTube inne seriale o Slender Manie, w tym EverymanHYBRID i TribeTwelve . W 2012 roku Slender Man został zaadaptowany do gry wideo zatytułowanej Slender: The Eight Pages ; a oficjalna strona internetowa uległa awarii, gdy zbyt wiele osób próbowało pobrać grę. Pojawiło się kilka popularnych wariantów gry, w tym Slenderman's Shadow i Slender Man na iOS , który stał się drugą najpopularniejszą aplikacją do pobrania. Kontynuacja Slender: The Eight Pages , Slender: The Arrival , została wydana w 2013 roku. Kilka niezależnych filmów o Slender Manie zostało wydanych lub jest w trakcie produkcji, w tym Entity i The Slender Man , udostępniony bezpłatnie online po kampanii na Kickstarterze o wartości 10 000 USD . W 2013 roku ogłoszono, że Marble Hornets stanie się filmem fabularnym. Pchnięcie nożem w Waukesha Artykuł główny: Pchnięcie nożem przez Slender Mana 31 maja 2014 roku dwie 12-letnie dziewczynki w Waukesha w stanie Wisconsin przytrzymały i dźgnęły nożem 12-letniego kolegę z klasy 19 razy. Kiedy później przesłuchano je przez władze, podobno twierdziły, że chciały popełnić morderstwo jako pierwszy krok do stania się pełnomocnikami Slender Mana, ponieważ przeczytały o tym w Internecie. Powiedziały również, że bały się, że Slender Man zabije ich rodziny, jeśli nie popełnią morderstwa. Po tym, jak sprawcy opuścili miejsce zdarzenia, ofiara wyczołgała się z lasu na drogę. Przejeżdżający rowerzysta powiadomił władze, a ofiara przeżyła atak. U obu napastników zdiagnozowano choroby psychiczne , ale oskarżono ich jak osoby dorosłe i groziła im kara do 65 lat więzienia. Jedna z dziewcząt podobno powiedziała, że Slender Man ją obserwuje, potrafi czytać w myślach i teleportować się. Eksperci zeznali w sądzie, że powiedziała również, że rozmawiała z Lordem Voldemortem i jednym z Wojowniczych Żółwi Ninja . 1 sierpnia 2014 r. uznano ją za niezdolną do uczestniczenia w procesie, a jej postępowanie karne zawieszono do czasu poprawy jej stanu. 19 grudnia 2014 r. sędzia orzekł, że obie dziewczyny są zdolne do uczestniczenia w procesie. W sierpniu 2015 r. przewodniczący sędzia orzekł, że dziewczyny będą sądzone jak osoby dorosłe. Były sądzone oddzielnie. 21 sierpnia 2017 r. jedna z dziewcząt, obecnie 15-letnia, przyznała się do winy w usiłowaniu zabójstwa drugiego stopnia, ale twierdziła, że nie ponosi odpowiedzialności za swoje czyny z uwagi na niepoczytalność. Chociaż prokuratorzy twierdzili, że wiedziała, że to, co robi, jest złe, ława przysięgłych ustaliła, że była chora psychicznie w momencie ataku. 21 grudnia sędzia okręgowy hrabstwa Waukesha Michael Bohren skazał Anissę Weier, wówczas 16-latkę, na 25-letni pobyt w szpitalu od daty popełnienia przestępstwa, co oznacza, że będzie mogła pozostać w zakładzie zamkniętym do ukończenia 37. roku życia. W oświadczeniu dla mediów z 4 czerwca 2014 r. Eric Knudsen powiedział: „Jestem głęboko zasmucony tragedią w Wisconsin i moje serce jest z rodzinami osób dotkniętych tym strasznym czynem”. Oświadczył, że nie będzie udzielał wywiadów w tej sprawie. 25 września 2017 roku doniesiono, że Morgan Geyser, wówczas 15-latka, zgodziła się przyznać do winy w sprawie usiłowania popełnienia zabójstwa pierwszego stopnia w ramach porozumienia, które pozwoliłoby jej uniknąć kary więzienia. 1 lutego 2018 roku Associated Press poinformowała, że Geyser została skazana na 40 lat pobytu w szpitalu psychiatrycznym w Wisconsin, co stanowi maksymalny wyrok dozwolony w tym przypadku. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Cechy Folklorystyczne Slendermana Kilku naukowców twierdzi, że pomimo bycia fikcyjnym dziełem z identyfikowalnym punktem pochodzenia, Slender Man reprezentuje formę cyfrowego folkloru. Shira Chess twierdzi, że Slender Man jest przykładem podobieństw między tradycyjnym folklorem a etosem open source Internetu i że w przeciwieństwie do tradycyjnych potworów, takich jak wampiry i wilkołaki, fakt, że mit Slender Mana można śledzić i oznakować, oferuje potężny wgląd w to, jak powstają mity i folklor. Chess identyfikuje trzy aspekty mitu Slender Mana, które wiążą go z folklorem: zbiorowość (oznaczającą, że jest tworzony przez kolektyw, a nie przez pojedynczą osobę), zmienność (oznaczającą, że historia zmienia się w zależności od opowiadającego) i wykonanie (oznaczające, że narracja opowiadającego zmienia się, aby odzwierciedlić reakcję publiczności). Cosplay Slender Mana w 2013 roku Badacz mediów i folklorysta Andrew Peck przypisuje sukces Slender Mana jego wysoce kolaboracyjnej naturze. Ponieważ postać i jej motywy są owiane tajemnicą, użytkownicy mogą łatwo dostosować istniejące tropy i obrazy Slender Mana do tworzenia nowych historii. Ta zdolność użytkowników do czerpania z pomysłów innych, a jednocześnie dostarczania własnych, pomogła zainspirować kulturę współpracy, która powstała wokół Slender Mana. Zamiast uprzywilejowywać wybory niektórych twórców jako kanoniczne, ta kultura współpracy nieformalnie lokalizuje własność stworzenia w całej społeczności. Pod tym względem Slender Man jest podobny do opowieści przy ognisku lub legend miejskich , a sukces postaci wynika z umożliwienia zarówno interakcji społecznych, jak i osobistych aktów twórczej ekspresji. Chociaż prawie wszyscy użytkownicy rozumieją, że Slender Man nie jest prawdziwy, zawieszają tę niewiarę, aby bardziej wciągnąć się w opowiadanie lub słuchanie historii. Dodaje to autentyczności legendarnym występom Slender Mana i zaciera granice między legendą a rzeczywistością, utrzymując stworzenie jako obiekt legendarnej dialektyki . Ta dwuznaczność doprowadziła niektórych do pewnego zamieszania co do pochodzenia i celu postaci. Zaledwie pięć miesięcy po jego stworzeniu, Coast to Coast AM George'a Noory'ego , radiowy program z rozmowami telefonicznymi poświęcony zjawiskom paranormalnym i teoriom spiskowym, zaczął przyjmować telefony od osób pytających o Slender Mana. Dwa lata później artykuł w Minneapolis Star Tribune opisał jego pochodzenie jako „trudne do ustalenia”. Eric Knudsen skomentował, że wiele osób, pomimo zrozumienia, że Slender Man został stworzony na forach Something Awful, nadal rozważa możliwość, że może być prawdziwy. Shira Chess opisuje Slender Mana jako metaforę „bezradności, różnic władzy i anonimowych sił”. Peck widzi paralele między Slender Manem a powszechnymi lękami związanymi z erą cyfrową, takimi jak uczucie ciągłej łączności i nieznanej obserwacji osób trzecich. Podobnie Tye Van Horn, pisarz dla The Elm , zasugerował, że Slender Man reprezentuje współczesny strach przed nieznanym; w epoce zalanej informacjami ludzie tak bardzo odzwyczaili się od ignorancji , że teraz boją się tego, czego nie są w stanie zrozumieć. Troy Wagner, twórca Marble Hornets , przypisuje przerażenie Slender Manem jego plastyczności; ludzie mogą ukształtować go w cokolwiek, co ich najbardziej przeraża. Tina Marie Boyer zauważyła, że „Slender Man jest potworem zakazującym, ale granice kulturowe, których strzeże, nie są jasne. Ofiary nie wiedzą, kiedy je naruszyły lub przekroczyły”. Andrew Peck uważa również Slender Mana za autentyczną formę folkloru i zauważa jego podobieństwo do pojawiających się form występów legend offline. Peck sugeruje, że występy folkloru cyfrowego rozszerzają dynamikę występów twarzą w twarz na kilka znaczących sposobów, takich jak występowanie asynchroniczne, zachęcanie do naśladownictwa i personalizacji, a także umożliwianie doskonałej replikacji, łączenie elementów komunikacji ustnej, pisemnej i wizualnej oraz generowanie wspólnych oczekiwań co do występów, które ustanawiają tożsamość grupy pomimo braku fizycznie obecnej grupy. Podsumowuje, że Slender Man reprezentuje cykl legend cyfrowych, który łączy konwencje generyczne i pojawiające się cechy występów ustnych i wizualnych ze wspólnym potencjałem komunikacji sieciowej. Jeff Tolbert również akceptuje Slender Mana jako folklorystyczny i sugeruje, że reprezentuje on proces, który nazywa „odwróconą ostensją”. Ostensja w folklorystyce to proces odgrywania ludowej narracji. Według Tolberta Slender Man robi coś przeciwnego, tworząc zestaw narracji przypominających folklor, których wcześniej nie było. Jest to ikoniczna postać stworzona poprzez zbiorowy wysiłek i celowo wzorowana na istniejącym i znanym gatunku folkloru. Według Tolberta reprezentuje to dwa procesy w jednym: obejmuje tworzenie nowych obiektów i nowych oderwanych przykładów doświadczenia oraz obejmuje połączenie tych elementów w zbiór „tradycyjnych” narracji, wzorowanych na istniejącym folklorze (ale nie w pełni zadłużonych wobec żadnej konkretnej tradycji). Profesor Thomas Pettitt z Uniwersytetu Południowej Danii opisał Slender Mana jako przykład zamknięcia przez epokę nowożytną „ nawiasu Gutenberga ”; okresu od wynalezienia prasy drukarskiej do rozpowszechnienia się sieci, w której historie i informacje były kodyfikowane w odrębnych mediach, do powrotu do starszych, bardziej pierwotnych form opowiadania historii, których przykładem jest tradycja ustna i opowieści przy ognisku , w których tę samą historię można opowiedzieć, zinterpretować na nowo i przekształcić przez różnych opowiadaczy, co pozwala na rozszerzanie i ewolucję przekazu z czasem. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Zdjęcia Oto Zdjęcia Slendermana Oraz Jego Symbolu Dzięki za Poświęcony Czas Pozdro dla wszystkich Pionaa !! Starszy Dziennikarz X-Ray_98 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi